فیلم ملاقات خصوصی

فیلمی ایرانی در ژانر درام عاشقانه به کارگردانی امید شمس است که در سال ۱۴۰۰ به نمایش درآمد؛پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا نقش اصلی معشوقه‌ها را ایفا می‌کنند.

فیلم ملاقات خصوصی

سایر گروه بازیگران شامل رؤیا تیموریان، ریما رامین‌فر، نادر فلاح، سیاوش چراغی‌پور، پیام احمدی نیا، شیرین آقارضاکاشی، ایمان شمس، جواد قامتی، امیرحسین بیات و حسین پارسایی می‌شوند.

ملاقات خصوصی نخستین بار در بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در آن‌جا نامزد دریافت جوایز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای احمدی‌نیا و جایزهٔ بهترین فیلم اول شد. این فیلم ابتدا قرار بود که در ۷ مهر ۱۴۰۱ نمایش داده شود، اما به‌دلیل اعتراضات سراسری تاریخ اکران سینمایی آن به ۱۴ دی موکول شد.

داستان فیلم ملاقات خصوصی

روانه(پریناز ایزدیار) دختری است که پدرش(سیاوش چراغی پور) به زندان افتاده و برادرش ایمان که زمانی در مسابقات مردان آهنین جولان می‌داده حالا یک بدهکار فراری است.

او در عطاری پدرش کار می‌کند و با پدرش در زندان به‌طور مخفیانه در ارتباط است. این ارتباط مخفیانه از طریق گوشی یکی از هم‌بندان پدرش یعنی شخصی به اسم فرهاد(هوتن شکیبا) صورت می‌گیرد.

فرهاد و پروانه گهگاه بخاطر برخی مسائل بایکدیگر حرفهای کوتاهی می‌زنند و در نهایت فرهاد عاشق پروانه می‌شود و از او می‌خواهد که به ملاقاتش بیاید و زندگی این دو نفر به یکدیگر گره می‌خورد و این تازه شروع ماجرا و اتفاقات است.

انتشار فیلم ملاقات خصوصی

ملاقات خصوصی در بهمن ۱۴۰۰ در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در آن‌جا توانست نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای احمدی‌نیا و نامزد جایزهٔ بهترین فیلم اول شود.

ملاقات خصوصی در ۱۴ دی ۱۴۰۱ در سینما اکران شد. این فیلم تا ۱ مهر ۱۴۰۱ توقیف بود و برای اکران در ۷ مهر برنامه‌ریزی شده‌بود، اما به دلیل گسترش خیزش ۱۴۰۱ ایران، اکران آن به تاریخ فعلی موکول شد.

کارگردان امید شمس در مصاحبه‌ای با ایرنا گفت که در این زمان تمایلی به اکران گستردهٔ فیلم نداشته‌است. او افزود که فیلم سانسور نشده‌است و «تقریباً» نسخهٔ نمایش داده‌شده در جشنوارهٔ فیلم فجر است.

فروش فیلم ملاقات خصوصی

ملاقات خصوصی با فروش بیش از ۲۳ میلیارد تومان در شرایطی سخت از جمله اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، همزمانی با جشنواره فجر و ماه رمضان، «پرفروش ترین فیلم غیرکمدی سال ۱۴۰۱» شد.

ملاقات خصوصی در میان ۲۲ فیلم با کسب ۸۱۸ میلیون تومان در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر، پرفروش‌ترین فیلم جشنواره شد.

ملاقات خصوصی یک روز پس از اکران بیش از ۴٫۰۰۰ بلیت و ۱۴۵ میلیون تومان فروش داشت. این فیلم در سه روز نخست در ۲۰۰ سینما نمایش داده شد و ۸۵۰ میلیون تومان کسب کرد. ملاقات خصوصی بهترین افتتاحیه را در سه ماه گذشته داشت و پس از بخارست به رتبهٔ دوم رسید.

محمود گبرلو در ایسنا دلیل عملکرد مثبت ملاقات خصوصی در گیشه را وجود فاصلهٔ بسیار زیاد میان سلیقهٔ مخاطبان و مسئولان حکومتی دانست.

فیلم ملاقات خصوصی

نامزدی‌ها و جوایز فیلم ملاقات خصوصی

در جشواره انجمن منتقدان قارسی زبان امیر بنان برنده بهترین فیلم و امید شمس،بهمن اراک وعلی سر آهنگ برنده بهتیرین فیلم نامه در  جشواره شده اند امید شمس برنده بهتربن کارگردان را دیافت نموده و سرکار خانم پریناز ایزدیار

برندهبهتری نبازیگر نقش ائل زن را دریافت نموده است.

و در هشتمین جشواره بین المللی فیلم شهر امیر بنان برنده تندیس زرین بهترین فیلم را در این جشواره  دریافت نموده است.

 

2 دیدگاه

  • نمدونم چرا هوتن شکیبا هر فیلمی بازی میکنه اون فیلم بهترینه حتما ببینید ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *